Discovery henter folk fra konkurrenter

Discovery Networks, som eier Eurosport og TV Norge/MAX henter ressurspersoner fra andre sportsredaksjoner for å bygge seg opp.
Jan-Erik Aalbu er sportssjef i Discovery.

Lars Hojem Kvam slutter som avdelingsleder for sporten i Dagbladet. Han melder overgang til Eurosport og Discovery Networks.

Han får sentral rolle i den strategiske kommunikasjonsplanleggingen for norsk eliteseriefotball og OL i årene fremover.

 

Discovery har vært tydelige på at de vil gjøre Eurosport til Norges viktigste sportsmerkevare, og de sitter allerede på flere av de aller mest spennende TV-rettighetene innen sportsverdenen. Det er den verdenen jeg har jobbet i de siste 12 åra i Dagbladet, og jeg gleder meg voldsomt til å få være med på den store satsingen Discovery er i full gang med, sier Kvam i en pressemelding fra Discovery-gruppen.

 

Kvam tiltrer sin nye jobb i løpet av høsten.

– Lars er en av de mest kunnskapsrike sportsjournalistene i Norge. Han har fulgt Tippeligaen og landslaget tett i snart to tiår. Han har teft for hva som fenger sportspublikummet, og har vært med på å jobbe fram gode, digitale produkter i Dagbladet. Hans kompetanse blir sentral når vi skal realisere løftet om «fotball til folket» når norsk toppfotball vises på våre kanaler fra 2017, sier mediesjef i Discovery Networks, Hanne McBride i en pressemelding.

Fra TV 2 til Discovery

Erling Finsrud melder overgang fra TV 2 til Discovery Networks, hvor han vil gå inn i den nyopprettede stillingen som innholdssjef i sporten.

Han blir sentral i arbeidet med den norske eliteserien og OL, som skal sendes på Eurosport fra henholdsvis 2017 og 2018, skriver Discovery i en pressemelding.

 

– Dette er en fantastisk signering for oss. Det er spennende tider i Discovery nå, vi har enorme oppgaver foran oss og svære ambisjoner. I dette arbeidet kommer Erling til å spille en nøkkelrolle med all sin kompetanse og erfaring, sier Jan-Erik Aalbu, sportsdirektør i Eurosport og Discovery Networks.

 

– Målet vårt er klart: Vi skal bygge Eurosport opp til å bli Norges viktigste sportsbrand. Skal vi klare det, er vi avhengige av å få med oss de beste folkene, sier Aalbu.

 

Finsrud har jobbet i TV 2 siden oppstarten i 1992 og har vært i kanalens sportsavdeling siden 1997.

 

Discovery har vist at de mener alvor med sin sportssatsing. Det å få muligheten til å være med å bygge opp merkevaren Eurosport appellerte voldsomt til meg, og for alle som jobber med sport er eliteserien og OL selvsagt noe av det morsomste man kan være involvert i, sier Finsrud. (NTB)

Tilbake